اگر شما هم قصد خرید یک فیوز مناسب برای کنتور برق خود را دارید حتما باید با انواع فیوز کنتور برق آشنا شوید. و اطلاعاتی را درباره ویژگی‌های هر یک از آنها به دست بیاورید. فیوزهایی که امروزه برای کنتور برق مورداستفاده قرار می‌گیرند به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از آنها دارای ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای خاص خود هستند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره انواع این فیوزها صحبت کنیم. و اطلاعات جالب و مفیدی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

انواع فیوز کنتور برق

فیوز برق فشنگی

یکی از انواع فیوز کنتور برق که امروزه به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد فیوز برق فشنگی است که دارای ویژگی‌های خاصی است. این فیوزها از یک فشنگ در دو قسمت پایه و کلاهک خود تشکیل شده‌اند که عملکرد ساده ولی در عین حال کاربردی را به شما ارائه می‌دهند.

بررسی این مسئله که آیا فیوزهای برق فشنگی در اثر نوسانات جریان برق دچار سوختگی شده‌اند یا خیر بسیار ساده است و برای این کار شما تنها باید پولک‌هایی که در قسمت پایین این فیوزها هستند را بررسی کنید. در صورت سوختگی این پولک‌ها در اثر ذوب شدن از دستگاه خارج می‌شوند و در نتیجه شما مجبور به خرید یک فیوز جدید خواهید بود.

نحوه عملکرد این فیوزها بسیار ساده است، اگر به هر دلیلی نوساناتی در جریان برق در داخل این فیوزها رخ دهد سیم‌هایی که درون آن وجود دارند شروع به ذوب شدن می‌کنند و در اثر این عمل مداری که در آن وجود دارد قطع می‌شود. این فیوزها در واقع از یک المان حرارتی ساخته شده‌اند که باعث به وجود آمدن چنین عملکردی در آنها می‌شود.

فیوز کنتور مینیاتوری یکی از انواع فیوز کنتور برق

در بخش قبلی با فیوزهای فشنگی آشنا شدیم و اطلاعاتی را درباره عملکرد آنها به دست آوردیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید تعویض کردن مداوم این فیوزها در اثر نوسانات جریان برق می‌تواند سختی‌ها و مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

فیوزهای مینیاتوری یکی از انواع فیوز کنتور برق هستند که می‌توانند از تجهیزات الکتریکی شما در برابر اتصالات کوتاه و اضافه‌بار محافظت کنند و عملکرد بسیار بهتری را نسبت به فیوزهای فشنگی به شما ارائه دهند. این فیوزها خود دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها دارای سطح حساسیت مخصوص خود است و در نتیجه در موارد مختلف می‌توان از انواع مختلف فیوزهای مینیاتوری استفاده کرد.

یک ویژگی مهم فیوزهای مینیاتوری این است که نیازی نیست تا شما بعد از هر اتصال کوتاه و یا نوسانات جریان برق اقدام به تعویض آنها کنید.

به علت طول عمر بالاتری که این فیوزها دارند از نظر اقتصادی نیز می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای خرید و استفاده باشند. با وجود این که قیمت این فیوزها نسبت به فیوزهای کنتور برق فشنگی بالاتر است. ولی به علت کیفیت، دوام و عملکردی که ارائه می‌دهند امروزه بسیاری از افراد اقدام به خرید و استفاده از این فیوزها می‌کنند.

 

آشنایی با فیوز برق کمپکت

یکی دیگر از انواع فیوز کنتور برق که امروزه طرفداران زیادی دارد فیوز برق کمپکت است که می‌تواند کاربردها و مزایای مختلفی را برای شما داشته باشد. این تجهیزات از جدیدترین انواع فیوزهای کنتور برق به شمار می‌آیند و به همین علت است که بسیاری از افراد آشنایی کاملی با آنها ندارند. یکی از قابلیت‌های کلیدی و بسیار مهم این فیوزهای برق این است که به شما این امکان را می‌دهد تا مقدار دقیق جریان عبوری را تعیین کنید و به این ترتیب اگر جریان عبوری بیشتر یا کمتر از مقدار تعیین شدن شما بود جریان را قطع می‌کند.

 

بخوانید: کلید مینیاتوری اف اند جی

انواع فیوز کنتور برق

اگر شما هم جز افرادی هستید که برای موارد صنعتی نیازمند خرید یک فیوز کنتور برق با کیفیت هستید. باید بدانید که فیوزهای برق کمپکت می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند چرا که با استفاده از آنها شما می‌توانید به‌راحتی تمامی نوسانات جریان برق را از تجهیزات الکتریکی خود دور کنید و به این ترتیب سلامت آنها را تضمین کنید. این فیوز کنتور برق قادر است تا به طور کامل از دستگاه‌های شما محافظت کند. و با وجود این که قیمت بالاتری نسبت به سایر فیوزهای کنتور برق دارد ولی بدون شک خرید و استفاده از آن از نظر اقتصادی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. استفاده کردن از این فیوزهای کمپکت بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از محصولات دیگر است و طول عمر آنها نیز بسیار بالا می‌باشد.

اینستاگرام ما رو هم دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *